Showing posts with label old friend. Show all posts
Showing posts with label old friend. Show all posts

Tuesday, September 28, 2010

Aktiviti hari Ahad lepas..

Hari Ahad yang lalu dapat 3 undangan..mula2 p majlis kahwin anak rakan lama...malas nak masuk dalam rumah ambik gambar dgn pengantin, aku bergambar aja dgn ibu pengantin yg cun tu...ni rakan satu kawasan perumahan semasa menyewa rumah dulu, lepas tu masing2 beli rumah sendiri dan jarak rumah kami pula sangat jauh ...tp kami masih lagi ziarah menziarahi ketika hari raya jika tak balik kg...

Lepas tu pegi open house rakan sekolah (tak ambik gambar sebab dok makan tak hengat donia hehe)..org Johor jadi specialty dia mestilah laksa Johor...sedap sangat..sampai menambah..ada gak nasi tomato tapi tk makan sebab lepas tu ada lagi jemputan ketiga....

Jemputan ke tiga kat rumah Maria yg kenal melalui blog...kami dah banyak kali jumpa dan Maria pun dah dtg rumahku 3x kalau tak silap, tapi aku baru kali pertama pergi rumah maria sebab tak familiar dgn area rumah dia, kali ni p dgn husband, itupun pusing sana sini tak jumpa... akhirnya call maria dan husband Maria bagi direction...Segan nak ambik gambar makanan yg terhidang di open house maria, ambik gambar dgn maria pun bolehlah....

Maria dah nak transfer ke KL akhir tahun ni..huhuhu...hilanglah seorang rakan yg baik w/pun jumpa kat alam maya aja...namun dgn kemudahan tenet..harap2 persahabatan berkekalan..

Kat rumah maria, makan laksa penang aja sebab dah kenyang sangat dan juga kek yg maria buat sendiri...kalau ada jemputan lagi lepas tu memang tak boleh makan sebab dah mcm ular sawa kekenyangan..hehehe...

Sunday, June 20, 2010

Those were the days....

Esok sekolah bermula selepas 2 minggu cuti..tapi aku dah start sekolah hari rabu lepas lagi...huhu..kelas tambahan...esok mulalah tension dgn jalan jem...i need more holidays...

Dulu aku pernah n3 gambar rakan2 semasa buat diploma itm...macam tertanya2 di mana mereka berada..then a few days ago salah seorg rakan add dlm fb, terkejut gak, sebab sebelum ni taip segala nama yg ingat tapi tak jumpa....bermula sorang, baru jumpa yg lain..tapi hanya rakan lelaki yg ramai dalam fb, rakan perempuan hanya 3orang jer setakat ni....rupa2nya nama yg aku ingat dan taip guna nama singkatan dalam fb...patut la tak jumpa...

Rakan satu kursus, DBS 1979-1982..mesti ramai adik2 rakan blogger yg masih kecil lagi time akak masuk itm ni kan? atau belum lahir lagi.....cuba cari mana akak??..yg hujung tu Mr Ryan, our Business English Lecturer (gambar dari fb anor)

Rupa2nya mereka baru buat reunion kat cherating bulan lepas..huhuhu...

Semua dah putih rambut, antara coursemate akak yg masih akak ingat, yg depan berambut putih tu, Zuhal, yg pakai serba hitam (duduk).Hasni..sebelah our former lecturer/dean (mr and mrs mansur)masa tu..anur, yg belakang sekali pakai rambut palsu pink colour, hazman...yg lain2 tu our one year senior atau pun dari course DIA, DPA, DIB..tak berapa cam dah..
Anor dan Hasni...masih mengancam lagii...hehehe..Dua orang ni jer yg datang drp our course(perempuan) yg lain2 mereka tak dapat contact..including me.............rinduuuuuuuuuu mereka semua

Saturday, February 21, 2009

where are they- clearer version



ambik semua sekali...tp nampak kecik sikit..

Where are they?



Semalam dok kemas2, jumpa gambar ni..ni antara yg terbawa dari album lama..yg lain2 masih kat kampung....photo taken in 1981 or 82..suppose to be my final year doing DBS at ITM Dungun, Trengganu..nah kira le berapa my age..memang dah matang pun..hahaha..so uols kena panggil kakak..jangan panggil auntie or makcik ya..nampak sangat tuanya..

Sapa2 yg kenal boleh le inform me..mana tau mak/bapa uol yg muda2 kat blogland ni....yg mana satu my photo? cuba teka..tapi tak dok hadiah ya..nak hadiah pegi enter jaja punya giveaway..hehehe...sorry gambar blur..ambik tengah malam dgn h/p cap ayam..ini kat rumah our lecturer..husband & wife, Mrs Normadiah and En Azizan..nasib aku masih ingat nama they all lagi..kebanyakan kawan2 dalam gambar ni org Kelantan dan Trengganu je..except me and a few others.. go to my next entry for clearer picture