Showing posts with label English deco. Show all posts
Showing posts with label English deco. Show all posts

Sunday, April 18, 2010

Brunei Trip: China Porcelain

Salam Hari Ahad...mesti masih tergolek2...bermalas2an...bestkan?
Ni sambungan n3 kelmarin......China porcelin from activity dig, mix and match!

Inilah dia hampir complete set..teko tak ada..huhu..cawan dan saucer dapat 5 je...tapi akak suka sangat set ni, nampak soooo english...



Piring kuih yg meriah dgn gold design...tu yg nampak lebih menarik kan?...heheh


creamer pot....ada slight difference..tapi not so obvious...

Sugar pot........gold colour plus a little bit blue...

Malas nak keluarkan semua...ambik satu je..gold plus pink...

Ni another mix and match set...tak termasuk teko bunga bakul dan mug rose kat rak bawah tu ya

Nampak tak saucer tu lain drp cawan..tak kisahlah..I likeeee...ada beberapa lone ranger saucer yg akak rembat, tapi sangkut kat hanger kat bawah ni...

Extra saucer berbunga rose for display.............sebab hanger ni kecil, sesuai utk piring kecil spt ini

2 plates tu saiz besar sikit..saja2 ambik sebab suka dgn roses2 tu...

Happy Viewing...nak teruskan menaip exam paper...baru half way..hehehe..

Sunday, April 11, 2010

Garden Deco

Interprem kejap N3 pasal Brunei dengan barangan garden deco...

Nak share dengan rakan bloggers dari KK dan kawasan sekitar, barang2 ni akak beli kat kedai deco belakang Milimewa Bundusan..dekat Beverly Hills Apartment tu...harga barang2 deco kat kedai tu memang mahal, tapi hari tu ada sale,so akak rasa reasonable gak harganya...

Kotak kayu bertulis'garden' ni harga selepas sale RM17 lebih...ada yang lain yg tertulis 'spices', 'tools' dll..
Saiz besar ni....
Bird house ni pun besar..siap dah lukis bunga2..ni utk gantung kat dinding ya..harga asal RM175, sale price RM50..tapi ada defective here and there..macam yg akak ambil, kat bumbung tu terbuka sikit, nampak tak...tapi boleh gam..

Sapa yang interested boleh la berkunjung kat kedai tu...hehehe..akak tak dapat apa2 komisen pun, owner kedai pun akak tak kenal...saja2 mau share info....

Saturday, January 30, 2010

Home deco items from zai

Salam semua..baru sempat buat N3 hari ni..itupun sebab excited dpt brg2 ni..

Hari ni my dotter balik cuti..utk seminggu..(mcm mak bapa dia kaya bebenor..seminggu pun nak balik)...dan dia bawa balik brg2 kiriman daripada zai..sebab rumah sewa my dotter tak jauh dari rumah zai...

Ini pelita drp biras zai.. mak lang azie..pelita hasil barter2 dgnku..comel pelita ni..haruskah aku tukar ke warna putih??..


Garden tools yg cute mute..utk deco kat garden..aku tak reti nak buat folkarts..rasa2nya main letak je ni...
Rak yang dah lama kuidam2...puas intai2 kat kedai di KK tak nampak pun...untung jugak ada kawan2 kat alam maya yang baik2 semuanya...dapat la memenuhi citarasa...

Zai dengan baik hati telah menghadiahi aku barang-barang deko ni..tkasih banyak2 zai ya..budi baikmu kukenang hingga akhir hayat...tunggu hantaran dari KK ya..

Wednesday, November 11, 2009

English Shoppe - jommm tenguk

Jom kita lawat english deco shop kat KK..sikit je my doter ambik gambar sebab dia segan..kedai ni terletak kat Karamunsing Shopping complex..masih belum buka masa kami sampai so tak lah segan nak snap gambar, tapi org yg lalu lalang tenguk semacam je, tu yg buat my doter malas nak ambik gambar

Ni yang paling aku suka..cepat2 suruh dia snap gambar sebab boleh tiru utk letak kat taman nanti..heh..pandai ke nak buat sebijik begitu..yg penting berangan dulu..kalau nak beli, kucing dah tumbuh tanduk pun tak kan beli..mahal gila..

Kalau pegi kat Karamunsing tu, memang tak misslah lalu kat kedai ni...cuci mata saja..sebab tersangatlah mahal cik kiah ooi..

Kalau ada set pinggan lama roses, boleh jugak posing macam ni..tapi tak ada..huhu..tapi aku ada idea lain..tunggu cuti sekolah ya..hehe..

Cik kak tu, mama dia suruh snap yg lain dia p snap yg ini, dah balik rumah transfer kat laptop baru nampak..ni kedai yg lain drp kedai kat atas tu...kat sini pun barang2 cantik belaka..telan air liur je lah, tak berbaloi...ada jugak tanya rega lemari warna putih kat situ, kayu biasa je tapi reganya RM390...ada sorang customer tu dia tenguk harga almari putih yg lain, terkejut dia tgk harganya, kelakarnya bila dia cakap gini 'macam kayu untuk buat kayu api saja ni' depan salesgirl tu lagi...hahaha

Saturday, April 18, 2009

Enamel, cat and decal

HAPPY SATURDAY...aku memang suka saturday, lebih2 lagi kalau tak ada aktiviti kat sekolah, boleh le cuti 2 hari..rehat2..rehat? huh rumah macam kapal kena serang lanun somalia dah..hish..nak kena kemas, basuh baju, paper t6 tu belum taip lagi...ni yang malas ni..

Last week was quite an hectic week..kelas tambahan hari Selasa dan Khamis sampai pukul 3 ptg. Kucing aku..Cicir sakit..nampak gambar tu(gelap sikit..i'm sorry), sebelah tangan dia angkat...jalan guna 3 kaki/tangan. Mulanya bergaduh dgn kucing mana tak taulah, dia ni pilih geng, kalau dia tak suka dia marah..perangainya mengalahkan minah sogel(sapa ni?..hehe)..kucing jantan mau mengurat dia pun dia bawa gaduh. Kalau ada kucing baru dtg sini, dia tak mau turun bawah, bertapa kat atas, so kena bawa makanan naik atas macam permaisuri raja....

Bawa pegi klinik haiwan..kucing punya treatment mengalahkan orang, kena pegi 3 hari berturut2. Hari Rabu, Khamis dan Jumaat aku jadi minah rempit, terkejar2 takut klinik tutup, lagi pun klinik tu jauh jugak dr rumah..nun kat depan IPP Kepayan, aku ikut jalan donggongon bypass, boleh le merempit, tak byk kete.. hehe. Sampai klinik aku ckp dgn assitant doc, tgn dia patah, sebab dia dok angkat je tangan tu,mula2 dulu pegang pun dia marah. Mau scan,tp doc tak ada masa tu. Aku dah nak start kereta mau balik, the assitant called, ckp doc dah ada...sekali je doc angkat, dia ckp bkn patah, tp ada bisul kat tgn, so just injection 2X setiap hari... Hari ni mcm ok dah sikit..hish penat layan sekor ni, manja benar, dah tu tak nak turun kat bawah, nak dok atas je...

Kemarin on the way home, my son mau singgah supermarket CKS, tak penah pegi yg kat highway ni...ternampak pulak enamel pot ni, ada beberapa saiz, aku grabbed yg paling kecil...hehe..mana nak letak ni?..suka sebab ada bunga rose..peminat enamel suka tak?..tak suka tak pa..

Jeng2..ani dah samapai dah decal dari UK..hehehe..mintak tlg rozie, (kenal kat alam siber jugak) tolong beli kat ebay UK..rasa2 murah lagi dari sini..cuma pattern dia lain sikit dr selalu aku tgk jual kat sini, terima kasih rozie..lain kali tolong beli lagi ya...suka aku tgk brg2 dr UK ni..diorang suka guna perkataan royal..royal Albert, royal mail, royal hall..dan mcm2 royal lagilah...kalau kita guna sultan/raja utk kita punya products agak2 boleh ke?..mcm tak sedap je bunyi..tp kita guna royal gak kan..royal selangor pewter..kalau tak silap..


HAPPY VIEWING!..

Tuesday, March 31, 2009

I love lavender too!


Sebab suka bunga lavender juga, bekas ni dibeli...harganya mahal sikit, tak sale pun...sekali sekala slip out of budget, boleh dimaafkan kot..

Dan nak isi dengan bunga lavender ni...kalau letak span kat dalam tak jatuh ke?

Nak tiru macam ni...cantik tak?...ni ambik dr blog sapa tak ingat dah..bolehkan pinjam gambar?

Wednesday, February 18, 2009

English Deco - pail and flowers

Chak...dah lama tak berkumandang kat sini sebab problem gambar...ni sambungan my shopping spree....small pails warna pink dgn pattern love..murah je RM3.90 each..sapa2 dok kat KK pegilah beli kat Familia di Wisma Merdeka
one of my favourite flowers...lavender..nie saja2 je letak dalam antique pot..belum decide lagi..ok gak ke?...kalau nak suruh gubah memang tak pandai..ni pakai letak je....mula2 tenguk kat kedai english deco di Complex Karamunsing..RM27 per stalk..not in my budget.then nampak kat kedai bunga di ground floor, RM3.9 per stalk tapi 2 je bunga..nak bayar nyonya tu pulak tak ada duit baki, dia kata adik dia punya kedai, dia tukang tutup je..masa tu a day befor CNY..apa la nyonya ni..dah le aku kena kira sendiri berapa jumlah..so tak jadi gak..then nampak kat familia..RM6.9 tapi bunganya ada 10 bunga..so tanpa fikir panjang beli terus 3 stalks..hehe

My favourite flower..roses..beli kat kedai English deco..mahal giler..lepas nie tak nak beli kat situ dah..ada jumpa kedai lain yg lebih murah...mungkin kualiti kureng sikit..but what the hack..bukan mau pakai lama pun..janji cantik...dah siap ikat bulat2 gitu
Happy viewing...