Friday, February 12, 2010

SUKAN SEKOLAH 2010

Oppss...lajunya tenet, tak sampai 5 minit gambar dah terpapang..aku saja2 jer tadi godek2 gambar sukan sekolah yg ambik kelmarin dan guna photoscape supaya tak payah n3 byk2 gambar..lepas tu cuba upload...kejap jer dapat..ok..terpaksalah korang layan gambar sukan budak2 sekolah pulak...

Ni perbarisan rumah sukan...merah(musytari), hijau(zuhal), biru(marikh)...kuning????...huwaaa...aku ter 'miss' upload gambar rumah sukanku sendirik....aku dah buat dalam satu frame...lupa pulak...nnt aku try upload..harap2 dapat cepat..

Perbarisan unit beruniform...PBSM, Kadet Polis, Pengakap dan Kadet Remaja Sekolah(siap cat muka lagi tu) ...satu lagi badan pengawas..aku tak snap pulak...yg menang perbarisan unit beruniform ialah yg bakal jadi polis tu..tahniah...tiap2 tahun pun mereka menang tp bila dengar keputusan diumumkan, menjerit mengalahkan org histeria...perempuan semua..sikit pun diorang tak malu dgn cikgu2 dan jemputan...budak2 sekarang...

Pasukan pancaragam sekolah yg hari2 dok berlatih sampai bingit telinga...gambar kat bawah tu mereka sedang buat persembahan......lagu 'staying alive' dan satu lagi lagu apa aku tak hingat...

Sekarang ni kalau merasmikan apa2..semua org dok bagi buah ..entahlah kenapa..mana2 pun aku tenguk sama jer..nak katakan menyahut 'kempen makanlah buah2an tempatan' tak jugak sebab semua buah import..kenapa tak bagi buah langsat, rambutan, manggis, nenas ke,...atau durian????..hehe

Yang Menang....ni maskot rumah biru, adik ni pakai baju melayu dan bawa kuda hitam...rumah biru menang perbarisan.
Sebelah tu olahragawati sekolah...Cassandra Dewi...laju betul lari..dia ni pemain team Bola Sepak Wanita Malaysia tau, itu lah ada extra stamina....gambar olahrawan 'terblurr' pulak, so tak masukkan...olahragawan pulak wakil sabah ke MSSM dgn pencapaian 2 perak kat MSSM tahun lalu.


ok..dah dpt upload gambar rumah sukanku...kuning (Uranus)..atas sekali tu pom-pom girl yg dah bertanduk....rumah lain tak ada pom2 girl...maskot kami bunga matahari dan bee..yg angkat tgn tu..perbarisan kami dapat no. 2..tahun lalu no. 1..huhu..yg kat bawah pasukan tarik tali uranus yg dapat johan..tgklah kami punya 'anchor' tu sapa boleh lawan..tagap2 baa...(dialek sabah ya)

Tugasku menghias astaka..nampak kain putih kat tiang hujung tu..aku yg buat dan ideaku jugak..ala2 Inggeris gitu..hehe..aku buat 2 tiang depan dan yg lain2 suruh cikgu lain buat (nampak yg atas jemputan yg duduk tu)..cara memasang scalop tu pun aku yg ajar...cikgu2 muda macam tak leh pikir..aku rasa kepala diorang tak macam kita (maksudku pembaca2 yg minat deco) tapi kami hias ala kadar je..sebab masa suntuk dan tak jemput VIP yg very2 VIP..hehe..pengetua tak suka protocol2 ni..leceh dan melambatkan...kelmarin panasnya menyengat2..ramai yang pengsan..tapi Oklah dalam pukul 11.00 dah selesai...

Full picture..maskot rumah Uranus(kuning)...sunflower and bee..untuk cikgu2 yang baca supaya dapat idea bagi sukan tahun depan....cikgu2, nanti kongsi2 la maskot..sebab idea makin kurang dah....

Selamat Berhujung minggu dan selamat bercuti....

No comments: