Saturday, February 5, 2011

Trip to Bandung and Jakarta

Salam siaran..lama tak update blog..huhuhu..liat punya pasal...Kali ni update dgn cuti seminggu sempena CNY..
Sabtu 29 Jan 2011..rombongan che zah bertolak ke Jakarta dengan airasia..naik aja flight dah rasa mcm kat Indon dah sebab semua crew dan arahan kat dlm flight bahasa indon..

Kencangkan sabuk pengaman selama anda duduk...:)

flight jam 8.40 waktu Malaysia..sampai Jakarta jam 11.40 waktu Malaysia, tp disebabkan indonesia lewat 1 jam, makanya sampai jam 10.40 waktu Indonesia...pak supir dah menunggu di airport..dan kat sini 2 org kwn ustaz yg urus perjalanan kami juga dah menunggu, mereka tiba awal sbb flight mereka dari KL utk join rombongan kami..

Coaster yg membawa kami ke sana ke mari...thanks pak supir....

Mengatuk bangat..tp seperti yg telah dirancang, malam tu juga kami bertolak ke bandung...sampai di Bandung jam 3.30 pagi..terus check in kat Hotel lsola dalam kawasan Universitas Pendidikan Bandung...pendidik memang akan cari hotel di kawasan berasaskan pendidikan juga..:)

Hotel Isola Universitas Pendidikan Bandung

Kami keluar lewat sikit hari ni sebab letih...selepas sarapan kat hotel kami ke kawah gunung berapi, Tangkuban Parahu...

Kalau nak tahu lagenda disebalik kejadiannya sila google..ada kot sbb malas nak cerita la...hehehe

Dingin dan angin bertiup kencang..semua pegang kerudung takut tercabut....

Sapa nak naik horse jalan2 kat situ pun boleh..
Gerai jualan.........

Ni yg den tak gemar sepanjang bercuti di sana..byk betul yg dok mengekor utk menjual souvenir..kasihan tp kalau beli, semua akan dtg kerumun...kami naik dulu dalam coaster tu dan buat tawar menawar dari dalam bas...rupa2 selepas tu jumpa lagi souvenir yg sama kat tempat lain tapi separuh drp harga yg dapat kat sini..kuang..kuang ..kuang..tak pe lah kira rezeki mereka..so sapa2 yg nak p Bandung kalau ada penjual yg mengekor begini, jgn dulu beli, biar aja mereka offer, boleh buat perbandingan harga..

Selepas tu kami lunch kat restoran ni..nama dah lupa...

Dalam pondok bambu dan duduk bersila..

Kawasan sekitar dengan landscape yg cantik..

Paling nyaman (sedap)..ikan gurame..

dan air avocado...sebelum ke jakarta n Bandung dah goggle dan ramai ckp air ni sedap..so berkali2 minum air avocado, kawan2 lain pun ikut......dicampur susu..dan yg celoreng tu gula melaka..hmmm nyaman bangat..

After lunch kami ke Cibaduyut...yg terkenal dgn brg2 leather....jlnnya sempit tapi kenderaan mak datuk..sesak bangat terutama motosikal...menonong jalan sana sini, mcm peraturan di tangan mereka tp sungguh cekap,u turn di tengah2 kesesakan trafik, masing2 bertolak ansur dan tak ada pun nampak kes accident masa kami kat sini, w/pun kami terjerit2 kat dalam coaster sebab jarak kenderaan yg sangat dekat..

Sepatu leather..

Beg leather...dan byk lagi brg2 lain...kat sini akak beli purse dan 2 wallet bonia..kiranya kat sini second grade leather...tp kualitasnya cantik, seakan yg 1 st grade....anak dan hubby minta beli leather jaket tp harganya rp500,000..ingatkan mahal rupanya kat outlet di bandung reganya rp900,000...nasib dapat kat outlet di Jakarta lebih murah...so tips utk beli purse dan wallet kulit..sila beli di Cibaduyut ya....

Ok.. perjalanan hari kedua akan disambung ya buk..bapak..cewek dan dan cowok..daaa