Saturday, November 6, 2010

Membesar dengan Dumex

Kalau sapa2 yg umur dalam lingkungan akak ni mesti membesar dengan susu Dumex kan?..dulu beli susu dapat hadiah pinggan mangkuk dumex..memang nostalgik set ni sebab kebanyakan rumah ada mengumpul brg2 dumex...

Aku masih ingat yg mak ada set dumex ni..mmg dah aim dah..masa mak sakit dulu aku tanya mak ckp dia tak tau kat mana..ingatkan mak tak ingat sebab malas nak fikir masa sakit..balik baru ni aku tanya mana set tu, jawapan mak masih sama...sapalah dah "songlap" niiii..kakakku pun masih ingat yg mak ada set lengkap dumex tu..kakak tak minat PML ni, memang dia tak ambik la....

So aku kenalah kumpul balik set dumex utk mengimbas kenangan lalu..so baru dapat 2 ketui ni..huhu..

Ni kira set pml yg terbaru la..beli drp Eisantique..takut pecah kalau dipos, aku minta tolong kakak ambik kat AM dan kirim dgn anak daraku...yg piring dan teko twin rose hari tu pun ambik masa tu..so anakku bawa semua ni plus bread maker...tambah la moncong dia..hehehe..siap warning..mama jgn lagi beli macam2 ...hehe

Entah bila la nak melengkapkan set ni pun tak tau...aku nak fokus kepada cawan shape jenis di atas saja......

Awal pagi tadi buka blog Eis..ada jual cawan bunga kangkung oren tanpa saucer..berkali2 angkat h/p tapi ....sabar2...aduiii..kejap lagi mesti dah sold out...mau tapi...sebab tak cukup set, jadi malas nak kumpul set yg tak cukup korum.....byk lagi set nak di top up nih...

2 comments:

umi_e said...

salam... kami adik beradik membesar denga dumex, masa kecik2 nampak banyak pinggan magkok dumex kat rumah mummy tapi sekarang dah takde (tinggal beberapa je dan saya ambil bawa pulang)

* anak2 saya pun membesar dengan dumex tapi dah ada improvasi (mamex & mamil) hehehehehe ;)

azah said...

wasalam e..betui tu..akak dan adik beradik pun membesar dgn susu dumex...itu yg rasa nostalgia betul..