Tuesday, July 6, 2010

Surgery ke atas platter 2-tone roses

Walla...percaya atau tidak???....platter yg pecah tu sayang nak buang, hubby pun cakap jgn buang, sayang, cuba gamkan semula...

So..one fine day..aku siapkan segala peralatan sugery..mula2 aku gam satu2 dgn cermat..ada yg pecah kecil2, aku teliti betul2 dan kutip yg halus2 tu dan isikan semula bahagian yg pecah...lepas tu aku guna putty filler..fill kan tempat2 yg nampak rekahan..then sapu dgn kertas pasir...akhir sekali aku sapu dgn clear nail polish.....mcm kalah doktor kan??..hehehe

Cuma kat hujung sebelah kiri tu masih nampak...tak dapek den nak nolongnya....kalau tgk betul2 memang nampaklah..tapi kalau display kat lemari..sandarkan kat dinding...I told you..boleh jadi tipah tertipu....hehehe..oklah tu buat menghibur hati yg retak...

5 comments:

ain said...

wahhh...kak azah dah jd plate surgeon dah.hehe. Terigt dulu hubby pun pernah cantum balik souvenir plate yg beli kat paris. jatuh, nasib tak berderai. tu plate kesygan saya, sebab tu lah hubby terrrpaksa buat surgery atas pinggan tu.hihi

Shariff64 said...

salam..tahniah kak azah berjaya melakukan operasi pembedahan keatas 2 tone roses.

Diyana said...

rajinnyee awak..buat jual tak?

Rose kakrose said...

salam azah,
pinggan retak takpe.jgn hati retak..susah nak cantum smula..heheh

azah said...

salam ain..lepas ni sapa2 nak buat surgery kat plate yg pecah boleh hantar kat akak..hehehe..

wasalam shariff..tkasih..memang nampak ok..cuma yg hujung sebelah kiri tu, nampak sikit..yg kat tgh tu tak nampak sangat...bolehlah kan?

ehhh..tak jualah..bukan senang nak dpt brg2 lama sekarang ni..

wasalam kak yon..hati kalau retak...bawa dirilah jawabnya..tak mau dekat2, pegi obersea..hehehe