Friday, May 28, 2010

Tag From Itajeff

Dah cuti sekolah ni nak jawab la tag yg diberi oleh itajeff......sekarang ita aktif kat blog ni

1. What would your prefect day consist of?
When everything goes well..

2. How would you describe yourself if you were an item of clothing?
Soft coloured with small English floral design of cloth..hehe

3. What hobbies are you currently working on?
shopping, shopping and shopping

4. Walking in the woods in wellies or bare foot on the beach?
Bare foot on the beach but not during a hot day

5. Have you ever hugged or sang to a tree?
never...I only sang to myself, probably the tree could hear it too...hehe

6. Growing your own veggies or nipping to the supermarket?
Both..of course I cannot grow everything in my small lot..

7. Have you found anyone exciting in your family tree?
not yet...

8. Slap up meal in a posh restaurant or fish ‘n’ chips from the
wrapper?
fish and chips fr the wrapper

9. Which element do you most resonate with, Earth, Air, Fire or
water?
Earth

10.Do you believe in fairies?
I am still wandering..

Now I have to choose 5 blogger Moms to pass this on to, so here they are:

Well...anybody who dares to answer this tag is warmly welcome

Adoiii...ada lagi nak kena tulis ni..

Tulis 23 perkara rawak wak wak ( random dem dom ) tentang diri awak(tak kisah lerr bende tuu fakta kerr angan angan kerr cita cita kerr imaginasi ker or wat so ever laa .)

1. Nak rumah besar tapi sekali ingat kalau semua org jalan, aku takut pulak tinggal sorang2..semua pintu nak kena jaga..
2. Tak payah susah-susah kerja..tapi duit masyukkk..boleh ke..angan2 kan?
3. Nak ada semua kemahiran..masak, jahit, melukis, buat craft..bla2...
4. Nak pegi mana2, terus jer boleh pergi..imaginasi giler2 ni
5. ok..fakta pulak...tak suka orang cakap besar, ketawa besar2 sampai semua orang jeling dan cakap kuat2 sampai loud speaker pun kalah
6. Tak suka tgk perang2, orang gaduh2...benci..mcm fobia sebab masa kecik2 dulu tgk cerita melayu (org2 yg seangkatan dgn aku tahulah ni)...bunyi muzik masa nak lawan/perang tu betul2 buat aku takut..
7. Macam ita gak kalau aku mampu, mau buka satu tempat yg luas utk menempatkan semua stray cats
8. aku memang suka kucing, kura2, ayam serama, burung...apa2lah yg comel utk jadi pet kecuali ular, cacing, lintah..eeee
9. angan2 lagi...nak duduk saja..semua benda orang uruskan..mau aku gemok gedempol kalau gini
10. kalaulah tak ada habuk kat dunia ni, tak payahlah aku dok lap semua perhiasan...la ni pun bukan aku selalu lap pun..bila rajin datang je aku rajin..hehe
11. nak merapu lagi...bila nak habis ni...nak p rumah yatt..then yatt cakap, ambiklah mana2 pinggan mangkuk, teko yg akak mau..hehehe..aku sapu semua...mesti yatt berbulu ni..hehehe
12. nak sentiasa sihat walafiat...w/pun sebenarnya kesakitan tu menghapuskan dosa
13. so untuk itu tak nak la buat dosa/menambah dosa..semoga tuhan ampunkan dosa2ku yg lalu
14. Dah masuk bak serius ni...nak beramal ibadat dgn tenang
15. nak fikiran tenang dan tenteram
16. Family semua okay tak ada musibah dan dirahmati dalam setiap tindak- tanduk
17. Mau jadi cikgu yg superb..murid faham apa aku ajar dan boleh jawab soalan dan seterusnya berjaya
18. Boleh ke kalau masa aku ajar budak2 sekolah semua mcm concentrate jer apa yg aku cakap, dok diam2 dan tak nakal2...mau ada magic ni...
19. Anganku..kalau Sabah ni dekat jer dgn semenanjung..boleh la aku balik kg selalu
20. Huhu...nak jaga mak yg semakin lanjut usia..
21. nak apa lagi ya...emas? intan, berlian...aku nak sekadarnya...tak niat pun nak beli/simpan banyak2 macam mami jarum
22. Dah second last dah ni...apa lagi ya? aku ni cepat mengalirkan air mata..keturunan Neng yatimah dulu2..pantang tenguk/dengar yg sedih2...tak leh control..
23..Yeaaaa..last dah...mcm nak jawab paper final kat U pulak..excited nak habis tapi tak mau jawab cincai, takut result teruk....aku nak semua orang kat dunia ni tak ada hasrat dengki, semua baik hati, tak kasar,,,tak manipulate kata2...pendek kata..semua okay belaka...SIAPPPP
nak bagi sapa ya?..

Aku nak bagi kat cikgu2 sekolah sebab dah nak cuti..mesti hati mereka semua aman dan tenteram ketika ini, tak payah p sekolah..hehe
1. Cikgu Ryana..kenapa menyepi nih..p sandakan lagi ke?
2. Cikgu Rozie..sila aktifkan blog anda yg dah bersawang tu..
3. Cikgu Shas
4. Cikgu Izan Manjung
5. Cikgu nor..satu nogori dgn den tapi merantau kat tempat orang gak..

No comments: