Sunday, April 5, 2009

Jom ikut jalan2

Petang Jumaat lepas bersama my dotter and son jalan2..pegi mana ya?..jom ikut..yg tak penah dtg KK boleh le kenal2 our landmark...

Mula2 kita limpas ..limpas to local dialect untuk 'lalu'..jangan tak tau..ok ....kita limpas Masjid Bandaraya..cantikkan? dikelilingi air..macam masjid terapung (tak nampak dalam gambar ni)...located at Likas area....

Kemudian lalu kat bangunan Yayasan Sabah..ni pun quite well known landmark

Kat sini pun ada putrajaya tau...ni sebahagian dr bangunan..ada lagi kat sebelah tu, camera man terlepas, padahal aku drive bukan laju pun..


Next landmark...Universiti Malaysia Sabah..tak nampak sangat le..

Haa..dah sampai...bangunan yg tinggi tu..area kat One Borneo Shopping Centre....mak datuk..kedai2 banyak yg too exclusive..mana ada ramai org masuk...org hanya banyak kat kedai Daiso..kedai brg2 jepun yg semuanya harga RM5 setiap satu..atau pun pegi Giant supermarket...kedai2 lain tak ada org pun...salesgirl je ramai..alamat tak lama la tu kena tutup...tp sebelum tu aku pegi kedai kain Jakel kat Alammesra (opposite 1Borneo) ..huh..kejap je aku p..salesman tu dok ikut je..memang pantang aku ni ....terus aku keluar selepas pusing2 satu round...


Jom ikut balik...aku agak pukul 5.00 tepat belum la lagi jam jalan..tapi..nak turun bukit tu...tengukla..sampai lenguh kaki tekan brek....area ke rumah aku ni sampai pukul 7.00 jam kalau weekdays..
Dah sampai dah..ni lah area rumah aku..very greeny..angin bukit sepoi2 bertiup...jom singgah minum kopi...

Yeay...nilah pertama kali aku pegi shopping centre tanpa beli barang yg banyak..hehe..

No comments: